In 2010 was Landwind terug. Dit keer met een zespersoonsauto voor het hele gezin. De CV9. Landwind had dit keer samengewerkt met de keuringsinstanties die het merk in 2005 hadden getest. Veiligheid stond dus centraal bij het ontwerp. De onderdelen zijn bij iedere stap van het ontwerp bij maar liefst twee Europese organisaties gecertificeerd. De vormgeving werd door het Italiaanse I.D.E.A. gedaan, de motor komt van het Duitse F.E.V. en de versnellingsbak van Gertrag. Wat deze bedrijven deden, is een blauwdruk leveren. De CV9 wordt in zijn geheel in China gebouwd. Dat is één van de redenen waarom de auto zo goedkoop is. De lonen zijn daar het lager dan in Europa. Verder zijn de gebruikte materialen ook niet de duurste soort.

Doet niet onder voor concurrenten

Uit verschillende tests bleek dat de CV9 zich kon meten met andere auto’s van hetzelfde soort op de markt qua prestaties. Qua veiligheid is de CV9 voorzien van gordelspanners, een voetgangersvriendelijke voorbumper en motorkap, twee airbags en de carrosserie is gemaakt van extra sterk staal. Landwind heeft daarbij nauw samengewerkt met TNO en Maxi Cosi om meereizende kinderen met extra veiligheid te kunnen vervoeren. Bij een crashtest van EuroNCAP haalde de CV9 echter een score van 2 sterren.

Het Financieele Dagblad maakte een filmpje over de comeback van Landwind.